Resor

Föreningens medlemmar föreslår resmål och styrelsen, utarbetar förslag till lämplig resväg och besök vid intressanta platser. Resan upphandlas därefter av auktoriserad resebyrå, som också svarar för resegarantin.

Kommande resor

Resa till Polen
Santiagoföreningen planerar att genomföra en resa till Polen under september månad 2024. Reseplanering i grova drag är start i Gdansk-Malbork-genom Polen med stop på intressanta ställen-Krakow. Från Krakow besök i omnejden bl.a. Czestochowa. Så snart planerna konkretiseras återkommer föreningen med närmare information. Längd ca 10 dagar.

Tidigare resmål

Under tidigare år har Santiagoföreningen genomfört en hel del resmål som inte bara går till större kända mål utan även till lite udda resmål som kanske inte är lika vanliga men dock intressanta. Dock skall vi inte glöma föreningens huvudmål pilgrimsresor till Santiago de Compostela.

Nedan följer en del av de resmål Santiagoföreningen genomfört genom åren.

Deltagande i Santiagoföreningens resor förutsätter ett medlemskap.